6/3/10

1. PRESENTACIÓ


Qüestions


1.       ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? SI
La irrupció de les tecnologies digitals està transformant profundament l’activitat econòmica. Els àmbits econòmic-laborals són els més afectats, ja que és aquí on s'aprofiten de manera més exhaustiva les funcionalitats d'aquests nous instruments tecnològics (rapidesa i fiabilitat de procés de la informació, interactivitat i automatització de treballs, capacitat d'emmagatzematge, versatilitat, sota cost...). Però a poc a poc el seu ús s'estén a gairebé totes les activitats humanes, incloent l'oci (videojocs) i la formació (accés a bases de dades, programari educatiu)
2.       ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

La tecnologia no és neutra .La universalització de la tecnologia implica l’occidentalització del món i la destrucció de les cultures que es basen en visions de la realitat que són incompatibles amb les presumpcions modernes de la tecnologia. La tecnologia només pot germinar en un terreny modern i només pot créixer en un clima occidentalitzat els sistemes tecnològics inclouen idees que van més enllà del coneixement científic i dels mètodes de representació científica de les coses.

3.       Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

Estic molt d’acord amb l’afirmació . En aquest nou context i per a afrontar els continus canvis que imposen en tots els ordres de la nostra vida els ràpids avanços científics i la nova "economia global", els ciutadans ens veiem obligats a adquirir unes noves competències personals, socials i professionals ( entre les que hi ha l’ús de les TIC ) que, encara que en gran mesura sempre han estat necessàries, avui en dia resulten imprescindibles.Per tant, l’escola ha de formar en aquestes competè

4.       ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

En la dècada dels 80, i amb l'aparició dels ordinadors personals (potents, manejables i a preus assequibles) es produïx una ràpida difusió dels sistemes informàtics (maquinari i programari) que al seu torn induïxen importants transformacions en l'organització del treball i en la societat en general. Amb l'impuls que proporcionen el frenètic avanç científic actual i la visió globalitzadora de l'economia que les TIC fan viable, ràpidament es van transformant els sistemes econòmics i els perfils professionals, les pautes comercials i les normes de convivència; tota la nostra forma de viure està en continu canvi

5.       Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa

-          S'entén per tecnologia educativa a l'acostament científic a l’educació.
-           Proporcionar a l'educador les eines de planificació i desenvolupament, així com la tecnologia, busca millorar els processos d'ensenyament i d'aprenentatge a través de l'assoliment dels objectius educatius.

6.       Posa un exemple de transmissió de coneixement i un  de construcció del coneixement

-          Un educador forma a l’aumnat  en una temàtica en concret: els hi transmet nous coneixements mitjançant una exposició oral
-          L’alumnat d’un curs de formació aprèn mitjançant la pràctica educativa : construeix per si mateix el coneixement en relació a una temàtica en concret. “ aprèn , aprenent “

7.       Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea". Estic totalment d’acord.

El coneixement, tal com s'entén avui dia, és un recurs que no tan sols ens permet interpretar el nostre entorn, sinó que ens dóna la possibilitat d'actuar. És un recurs que es troba en les persones i en els objectes –físics o no– que aquestes persones utilitzen, però també en les organitzacions a les quals pertanyen, en els processos i en els contextos d'aquestes organitzacions. El context és part d’aquest coneixement .



8.       ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Ho he pensat una vegada feta aquesta activitat, de fet ara hi veig la seva funcionalitat.

9. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 10
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 10
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 10
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 10
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 10
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 10
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 10