Això s’observa també amb aquest apartat de l’autoavaluació inicial que vaig fer. Vegem les preguntes inicials i les actuals
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 10
El disseny, l’anàlisi, l’aplicació i l’avaluació de situacions mediades d’aprenentatge és el camp d’acció bàsic de la TE. Ara li donaria la puntuació de 3
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10
La construcció del coneixement s’estimula per una qüestió de necessitat o desig de saber. El significat es negocia de forma social. aprendre és un diàleg, un procés de negociació, tant intern com social. Aprendre és inherentment un procés social-dialògic (Duffy i Cunningham, 1996). Mateixa puntuació
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10
El coneixement no pot transmetre’s de professors a estudiants. Allò que produeix el procés de construcció del coneixement és una dissonància entre el que se sap i el que s’observa en l’entorn. Ara li donaria la puntuació de 3
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 10 .
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10
Mateixa puntuació .
Els debats virtuals porten grans beneficis personals, forma part d’una construcció de coneixements, d’un canvi conceptual, d’un aprenentatge significatiu . Ara li donaria un 0
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 10
La puntuació d’ara seria un 5 – no sols consisteix en donar un bon domini. S’ha d’utilitzar per despertar la motivació, l’interès.. aprenentatge significatiu.
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 10
Els debats poden millorar molt si hi ha IMPLICACIÓ i INTERÈS per part de totes kes persones que hi participen. A més, si s’estructuren de forma correcte se’n pot extreure idees i nous coneixements. Puntuació igual que l’anterior.
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 10
El coneixement es construeix, no es transmet. És el propi alumne que construeix el seu coneixement.
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 10
La realitat social es que la tecnologia i societat no són esferes separades, sinó quelcom mútuament constitutiu i definitori. La ciència i la tecnologia no es poden estudiar fora del context social en el qual es manifesten. Entre la ciència i la tecnologia existeix un clar estat de simbiosi; en altres paraules, conviuen en benefici mutu. Ara li donaria un 7 – els canvis socials també determinen els tecnològics.