28/5/10

Experiència a l'aula de la meva activitat


Primera sessió
 Es planteja la pregunta
La mestra ha plantejat l’activitat al grup classe formulant la pregunta inicial del problema a resoldre. A partir de la pregunta tots han mostrat interès cap el tema i han començat a reflexionar respecte al tema ja des d’un primer moment.
Han començat a donar resposta mostrant una motivació extraordinària.
 Es formen grups de treball
La mestra divideix l’aula en quatre grups de treball, tenint en compte en tot moment la diversitat de l’alumnat,  per poder dur a terme una activitat el més rica i variada possible.
   
Una vegada realitzats els grups s’han de començar a organitzar la tasca, a partir de l’observació de l’adult s’observen les següents estratègies de resolució:

1. Primer de tot fan un recull de les seves hipòtesis o idees.
2. Fan un llistat de fonts on poden trobar la informació: Internet, algun pare o mare coneixedors del tema, mestres...
3. Es reparteixen la informació que a casa cercarà cadascun per poder resoldre les qüestions formulades...

La tutora els recorda que és molt important que a la informació que aportin l’han d’entendre ja que sinó serà impossible que la puguin exposar als companys.



 

Segona sessió
 Posada en comú de la informació
Per grups van posant en comú el material que han aportat de casa.

 Es disposen a organitzar la informació
Una vegada tenen clara la informació convé organitzar-la.
Se’ls proposa fer un esbós del disseny del power point.
De la mateixa manera recordem entre tots que l’objectiu principal de l’exposició de l’exposició serà respondre les qüestions inicials:
- Què és el canvi climàtic i  per què passa? ha començat?
- Quins efectes provocarà el canvi climàtic sobre mars i oceans?
- Per què pujarà el nivell de mar si es fon el gel dels pols?

 Programació de l’experiment
La mestra els dona l’opció de demostrar els coneixements a partir d’un experiment. Açò desperta un gran interès i tots els grups manifesten la intenció de dur-lo a terme. Entre tot el grup acordem que el dia de l’exposició del power point també complementaran la feina amb l’experimentació. Així mateix el contingut de la programació de l’experiment formarà part del  power.
S’obre el debat entre els grups que han de començar a organitzar-se i a planificar l’experimentació

Tercera  i quarta sessió

 Elaboració del power point
Un cop ja dominen el tema,tenim tenen suficient informació, es disposen a realitzar el power.  (per què pujarà el nivell del mar si es fon el gel dels pols?) . per :
    - Demostrar que el gel té major volum que l’aigua líquida.
    - Demostrar que si el gel es fon no puja el nivell del mar.
- Demostrar per què tot i això el nivell puja.

Dediquem dues sessions en aquest activitat.
El disseny els desperta molt d’interès. El fet de tenir un esbós previ del contingut possibilita que els alumnes es puguin centrar en aspectes com colors, tipus de lletra, imatges,links de vídeos...i no deixen de banda la importància de la resolució de les preguntes inicials.
http://docs.google.com/present/view?id=dhjcf6p_7hbm9wsfh&revision=_latest&start=0&theme=blank&cwj=true

Cinquena i sisena sessió
 Exposició dels powers i dels experiments

Dediquem una sessió per dos grups.
Es tracta de demostrar tots els coneixements adquirits, les dubtes plantejades...
Experiments
 
Setena sessió

 Avaluació i conclusions

En aquesta sessió la dediquem a avaluar la feina feta.
L’eina que empra la mestra és la rúbrica d’avaluació dissenyada a la tasca.
Els alumnes exposen i argumenten les seves graelles d’autoavaluació que han emplenat al final de cada sessió.

Així mateix establim un llistat de conclusions de l’activitat que ens serveix per tancar la tasca.